ATHENS PHOTO FESTIVAL, στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ


Με Πολιτισμό  ας ξεκινήσουμε σήμερα τη μέρα μας, με αφορμή την Έκθεση Φωτογραφίας που διοργάνωσε το Μουσείο Μπενάκη, στο κτήριο της οδού Πειραιώς, μια έκθεση που μπορείτε να επισκεφθείτε έως και την Κυριακή, 31 Ιουλίου. Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε στο Δελτίο Τύπου που ακολουθεί.
ATHENS PHOTO FESTIVAL 2016

Η μεγάλη γιορτή της φωτογραφίας στο Μουσείο Μπενάκη, έως την Κυριακή 31 Ιουλίου

Το Athens Photo Festival 2016 συνεχίζεται έως την Κυριακή 31 Ιουλίου στο Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο Οδού Πειραιώς), αποτελώντας για ακόμα μια φορά τη μεγάλη γιορτή της φωτογραφίας στην Ελλάδα. 

Το κεντρικό πρόγραμμα του φεστιβάλ παρουσιάζει το έργο 85 καταξιωμένων και ανερχόμενων καλλιτεχνών από 26 χώρες. Η φετινή θεματική, υπό τον γενικό τίτλο [Mis/Dis]Placed, προτείνει μια περιήγηση σε οπτικές μορφοποιήσεις και αφηγήσεις που ερμηνεύουν, αναπαριστούν και τεκμηριώνουν τις θέσεις και τις αντιθέσεις του σύγχρονου κόσμου, όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα από κοινωνικά, πολιτικά, υπαρξιακά και πολιτισμικά φορτισμένες καταστάσεις.

Οι εκθέσεις του Athens Photo Festival αναπτύσσoνται στους δυο ορόφους του μουσείου και αρθρώνονται μέσα από αυτοτελείς ενότητες που διασταυρώνουν φωτογραφικά έργα σύγχρονων δημιουργών, οπτικοακουστικό υλικό και φωτογραφικά βιβλία, ενισχύοντας τόσο τον καλλιτεχνικό όσο και τον κοινωνικό διάλογο.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Athens Photo Festival www.photofestival.gr
Μουσείο Μπενάκη Κτήριο Οδού Πειραιώς
Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 118 54 Aθήνα
Διάρκεια
έως Κυριακή 31 ΙουλίουΜέρες & ώρες λειτουργίαςΠέμπτη & Κυριακή 10:00-18:00, Παρασκευή & Σάββατο 10:00-22:00 


Καλλιτεχνικός διευθυντής: Μανόλης Μωρεσόπουλος



Unstable Fields
Maxim Dondyuk (UA), Nick Hannes (BE), Martin Kollar (SK), Emeric Luisset (FR), Απόστολος Ζερδεβάς, Δημήτρης Μιχαλάκης, Pietro Paolini (IT), Emine Gozde Sevim (TK), Issa Touma (SY), Πάνος Τσαγκάρης
Tα «ασταθή πεδία» αναφέρονται στην ιδέα της ρευστότητας και των συνεχών ανακατατάξεων σε μια περιοχή ή σε μια κατάσταση. Τα αισθήματα της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που επηρεάζουν όπως ποτέ άλλοτε την κοινωνία και την ατομική ζωή από κάθε άποψη, εικονοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους από τους φωτογράφους που συμμετέχουν. Πολλαπλές αναγνώσεις της κρίσης στην Ελλάδα, η πορεία ενός Καναδού τζιχαντιστή από τη Δύση στη Συρία και ο θάνατός του στη μάχη, ο χειμώνας του 2014 που άλλαξε την Ουκρανία, εννέα μέρες από ένα παράθυρο στο Χαλέπι της Συρίας, η πολυπλοκότητα των σχέσης του Ισραήλ και της Δυτικής Όχθης, η αναδόμηση μιας παρατεταμένης προσωπικής ανάμνησης της Αιγύπτου, η καθημερινότητα της Βενεζουέλας σε μια ευαίσθητη στιγμή για το δημοκρατικό μέλλον της, ένα καλειδοσκοπικό πορτραίτο της Μεσογείου που αντιπαραθέτει παράλληλες πραγματικότητες και αποκαλύπτει τα παράδοξα αυτής της περιοχής.
Refugee Routes
Leila Alaoui (FR), Isabelle Arvers (FR), Miia Autio (FI), Andrea Gjestvang (NO), Samuel Gratacap (FR), Sam Ivin (UK), Sofie Amalie Klougart (DK), Δημήτρης Κοιλαλούς (GR), Γιώργος Μουτάφης, Μυρτώ Παπαδοπούλου, Νίκος Πηλός, Lia Saile (DE), Aida Silvestri (UK)
Οι καταγεγραμμένες διαδρομές των προσφύγων στον παγκόσμιο χάρτη είναι συχνά τεθλασμένες, ο χρόνος που απαιτείται για την τελική μετεγκατάσταση είναι αόριστος και η αφομοίωσή τους δεν είναι ποτέ δεδομένη. Στη συγκεκριμένη ενότητα καταγράφονται οι εμπειρίες των υποσαχάρειων προσφύγων στον καταυλισμό Choucha, οι «διευκολυντές μετανάστευσης» στη Σμύρνη και η παραοικονομία εις βάρος τους, η Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, η άφιξη και οι διαδρομές μέχρι τα σύνορα, η παραμονή στην Κω και στην Ειδομένη, η εσωτερική μεταβατική κατάσταση, ο αποκλεισμός στην ιταλική πόλη Pozzallo, η «Ζούγκλα» στο Καλαί, οι διαδρομές από την Ερυθραία στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο επαναπατρισμός εφήβων από τη Νορβηγία, αλλά και η απώλεια ταυτότητας που βιώνουν πολλοί από εκείνους που αναζητούν άσυλο.
Τόποι Μνήμης
Eπιμέλεια: Πηνελόπη Πετσίνη
Άρτεμις Αλκαλάη, Νικόλας Βεντουράκης, Πάσκουα Βοργιά, Πέτρος Ευσταθιάδης, Στέργιος Καράβατος, Βίκτωρ Κοέν, Νίκος Μάρκου, Φώτης Μηλιώνης, Φανή Μπήτου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Αβραάμ Παυλίδης, Πάρις Πετρίδης, Σίμος Σαλτιέλ, Γιάννης Σταθάτος, Παύλος Φυσάκης, Ηώ Χαβιαρά
Μέσα από μια σειρά από έργα της σύγχρονης ελληνικής φωτογραφίας θίγεται το ζήτημα της συλλογικής ιστορικής μνήμης, αλλά και η αμφίσημη συμβίωσή της με τη λήθη. Η έννοια της μνήμης επιστρατεύεται, όχι μόνο ως μέσο σύνδεσής μας με το παρελθόν, αλλά και ως μέσο που σχετίζεται και διαμορφώνει το παρόν, μέσα είτε από τόπους όπου συνέβησαν ιστορικά γεγονότα, είτε από ανθρώπους σε προσωπικές αφηγήσεις. Οι τόποι αυτοί δημιουργούνται από ένα παιχνίδι της μνήμης και της ιστορίας, μια αλληλεπίδραση των δύο παραγόντων που οδηγεί στον αμοιβαίο καθορισμό τους.
Extreme Antithesis
Eπιμέλεια: Νατάσσα Μαρκίδου
Andrea & Magda (FR), Philip Cheung (CA), Κώστας Καψιάνης, Aleksey Kondratyev (USA/KG), Laurent Kronental (FR), Julien Lombardi (FR), Μαρίνος Τσαγκαράκης
Οι οκτώ φωτογράφοι που οι εργασίες τους συνθέτουν την ενότητα αυτή, διακρίνονται για την προσήλωσή τους σε τόπους όπου κυριαρχούν ακραίες αντιθέσεις και ετερόκλητες παραθέσεις αρχιτεκτονημάτων, ανθρώπων και αντικειμένων. Τα έργα τους διέπονται από τη σαφή πρόθεση προβολής της πολυπλοκότητας, του εφήμερου χαρακτήρα τους και του ελλείμματος φωτογένειας των τόπων αυτών. Μέσα από τις φωτογραφίες αυτές αναδεικνύεται η καθημερινή αναμέτρηση της επί μέρους τοπικής κουλτούρας με διεθνές γίγνεσθαι, αλλά και η αδυναμία αφομοίωσης του παρελθόντος στο σύγχρονο περιβάλλον.
Life Tracks
Eπιμέλεια: Δημοσθένης Αγραφιώτης
 Yoann Cimier (FR), Karolin Klüppel (DE), Alvaro Laiz (ES), Namsa Leuba (CH), Polixeni Papapetrou (AU), Laurence Rasti (CH), Danilla Tkachenko (RU)
Μια ωδή στο διαφορετικό και τον τρόπο που οι ανθρώπινες διαδρομές, ανεξαρτήτως αφετηρίας, διασταυρώνονται, απομακρύνονται και συγκλίνουν επηρεάζοντας η μία την άλλη, αποτυπώνεται στις φωτογραφίες επτά δημιουργών που διακρίνονται για την ιδιαιτερότητά τους. Από τους εφήμερους οικισμούς νομάδων στις παραλίες και την προνομιούχο θέση του γυναικείου φύλλου σε εθνοτική ινδική ομάδα, στη στάση της κινεζικής κοινωνίας στη διαφορετικότητα και στην γκετοποίηση των ομοφυλόφιλων στο θεοκρατικό Ιράν και από τον τρόπο ζωής των «περιθωριακών» Βιεννέζων, μέχρι την επιλογή της επιστροφής στη φύση και έναν τοτεμισμό με αποχρώσεις υπερρεαλισμού.
Metaphors
Επιμέλεια: Κωστής Αντωνιάδης
Roger Ballen (SA), Alvaro Deprit (ES), Alexander Mendelevich (IL), Charlie Simokaitis (USA), Paul Thulin, (USA), Margot Wallard (FR), Marta Zgierska (PL)
Επτά φωτογράφοι μας καλούν να δούμε πίσω από την απεικόνιση, να βρούμε ένα διαφορετικό νόημα, μια φράση που πιθανώς θα μας εξηγήσει τον κόσμο ή την ίδια τη ζωή. Aλλόκοτα πρόσωπα, μάσκες και τελετουργίες. η μετάφραση σε απτές εικόνες της εμπειρίας που βιώνει ένα κορίτσι καθώς χάνει σταδιακά την όρασή του, η φωτογραφική μηχανή ως ασπίδα απέναντι στον πόνο της απώλειας ενός αδελφού, ένα σύμπλεγμα αναπαραστάσεων μέσα από το οποίο αναλύεται η εγγύτητα του θανάτου μετά από ένα σοβαρό αυτοκινητιστικό ατύχημα, αντικείμενα, σκιές, γδαρμένοι τοίχοι και τσακισμένοι κορμοί δέντρων, τοποθεσίες και στιγμιότυπα που ισορροπούν μεταξύ της πραγματικότητας και φαντασίας.
 Zones of error and decay
Επιμέλεια: Θανάσης Μουτσόπουλος
Mathieu Asselin (FR), Carlos Ayesta and Guillaume Bression (FR), Alejandro Chaskielberg (AR), Sanne De Wilde (DK), Catherine Leutenegger (CH), Kai Loeffelbein (DE), Kazuma Obara (JP)
Aπό τα τροπικά δάση του Κονγκό μέχρι τους ουρανοξύστες της Σαγκάης και από την παλιά πόλη του Βελιγραδίου μέχρι τις εγκαταστάσεις των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας στη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνιας, ο κόσμος αλλάζει, σε κάτι ανεξέλεγκτο. Σε αυτή τη διαπίστωση προστίθεται και μια σειρά από οικολογικές τραγωδίες, όπως πολυάριθμες πυρηνικές δοκιμές σε εγκαταλελειμμένες ερήμους, νησιά και ωκεανούς, και ακούσιες καταστροφές αστικών περιοχών από πυρηνικά ατυχήματα. Μια νέα βιομηχανική αρχαιολογία καταγράφει τους τόπους της καταστροφής, επινοώντας φωτογραφικά μνημεία. Από την κατεστραμμένη Fukushima στο Chernobyl και από την πόλη φάντασμα του Pripyat στο χάος της αποτέφρωσης των ηλεκτρονικών απορριμάτων στο Agbogbloshie της Γκάνα, στην πόλη των ηλεκτρονικών σκουπιδιών Guiyu στην Κίνα και τα κρυμμένα εργαστήρια επεξεργασίας των αποβλήτων στο Νέο Δελχί της Ινδίας, ενώ παράλληλα καταγράφονται, η αστική εγκατάλειψη από την αποβιομηχάνιση στο Ρότσεστερ και οι συνέπειες από τις καλλιέργειες μεταλλαγμένων της εταιρείας Monsanto.

ATHENS PHOTOFESTIVAL 2016 · ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ