Ασκηθείτε...it's a must!

Η άσκηση κάνει καλό στη σωματική και ψυχική μας υγεία. Βάλτε την στη καθημερινότητά σας
                            Credits
Τελευταία, η σωματική άσκηση και η σημασία που έχει αυτή για την υγεία μας, για τη ζωή μας την ίδια, τονίζονται από ολοένα και περισσότερο επίσημους κοινωνικούς φορείς και ειδικούς του χώρου, από όλο και περισσότερα μέσα.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι
είναι δύσκολο να αθληθούν, που θεωρούν ανέφικτη έως σπάνια την πιθανότητα να δουν κάποια μέρα απτά αποτελέσματα από την όποια σωματική άσκηση, που είναι πεπεισμένοι ότι έχουν χάσει πολύτιμο χρόνο καθώς απείχαν μέχρι σήμερα από κάθε είδος σωματικής άσκησης, όλοι εκείνοι που εν κατακλείδι κάνουν αυτές ή άλλες παρόμοιες «αρνητικές» σκέψεις.
Αφήνοντας αυτές τις σκέψεις κατά μέρος, θα σας προτρέπαμε ανεπιφύλακτα να γίνετε και εσείς οπαδοί της θεωρίας που υποστηρίζει ότι, ακόμα και αν δεν γυμναζόμαστε έντονα και συστηματικά, η όποια, έστω και ελάχιστη σωματική άσκηση μόνο όφελος μπορεί να επιφέρει στην υγεία μας.
Τη θεωρία που μας θέλει να βελτιώνουμε όλο και περισσότερο την υγεία μας, την εμφάνιση και την ποιότητα της ζωής μας, όσο περισσότερο αυξάνουμε τον χρόνο, τη συχνότητα ή την ένταση της σωματικής μας άσκησης.
Αρκεί να γίνει η αρχή, όσο πιο σύντομα τόσο το καλύτερο και δείτε για ποιους ακριβώς λόγους.
Η σωματική άσκηση
  • Μας βοηθά να απαλλαγούμε σε σημαντικό βαθμό από το αίσθημα της κατάθλιψης και του καταστροφικού άγχους
  • Συνδράμει (σε νεαρές ηλικίες) στην ανάπτυξη υγιών μυών, οστών και συνδέσμων, ενώ σε μεγαλύτερες ηλικίες αυξάνει την κινητική δεινότητα και μειώνει την πιθανότητα αστάθειας και συνεπώς πτώσης του ατόμου
  • Μειώνει τα βλαβερά για την υγεία μας τριγλυκερίδια
  • Ενισχύει την καλή χοληστερόλη (HDL)
  • Μειώνει σημαντικά την πιθανότητα πρόωρου θανάτου
  • Επιφέρει ουσιαστική μείωση στην εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων
  • Ελαχιστοποιεί την εμφάνιση διαβήτη
  • Βοηθά στον έλεγχο ή και τη μείωση βάρους
  • Αποτρέπει τη δημιουργία υπέρτασης ενώ βοηθά τα άτομα εκείνα που έχουν ήδη υπέρταση να τη μειώσουν
  • Οξυγονώνει τους ιστούς και τους παρέχει τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες
  • Βοηθά στη δημιουργία θετικής προδιάθεσης και αποτρέπει την εμφάνιση «αδικαιολόγητων» παθήσεων.

Φυσικά, είναι απόλυτα κατανοητό το γεγονός ότι δεν είναι σε όλους μας το ίδιο εύκολη ή εφικτή η δυνατότητα σωματικής άσκησης.
Για να μείνουμε όμως «μέσα στο πνεύμα της εποχής», όπου κάθε λεπτό έχει γίνει πολύτιμο για την δύσκολη και απαιτητική καθημερινότητά μας αλλά και να σας δείξουμε ότι η σωματική άσκηση είναι δυνατή για τον καθένα από εμάς, αρκεί μόνο να το πάρουμε απόφαση να την βάλουμε στη ζωή μας, θα σας δώσουμε μερικά παραδείγματα που «ισοδυναμούν» με γυμναστική ήπιας μορφής.
  • Ο σχετικά γρήγορος χορός
  • Η κηπουρική
  • το βάδισμα
  • το ανέβασμα ή κατέβασμα σκάλας
  • το σιδέρωμα
  • το σκούπισμα
  • το πλύσιμο του αυτοκινήτου μας
  • τα «σουτ» στο καλάθι μπάσκετ
  • το κολύμπι

Έτσι, για αρχή και φυσικά λαμβάνοντας υπόψη μας ότι τέτοιου είδους άσκηση καλό θα είναι να μην μένει «ασυνόδευτη», αλλά να ακολουθείται και από άλλες, περισσότερο συστηματικές και ενδεδειγμένες για τον οργανισμό και την ιδιαίτερη φυσική κατάσταση του καθενός μας, ασκήσεις.
Για λόγους στατιστικής, και αφού καταστήσαμε σαφές ότι η σωματική άσκηση συνεπάγεται μόνον οφέλη για την υγεία μας, ακόμη και την ψυχική εκείνη, αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι ποσοστό μεγαλύτερο του 60% των ενήλικων ανθρώπων δεν ασκούνται επαρκώς, ενώ το 25% των ενηλίκων και πάλι, δεν ασκούνται καθόλου.
Μάλιστα, στις ειδικές στατιστικές μελέτες αναφέρεται ότι οι γυναίκες είναι εκείνες που γυμνάζονται λιγότερο (αν και το ποσοστό αυτό μπορεί να διαφέρει από χώρα σε χώρα και να έχει να κάνει ακόμη και με τη γεωγραφική θέση ενός τόπου), ενώ επίσης με πολύ μικρά ποσοστά συμμετοχής στη σωματική άσκηση εμφανίζονται οι άνθρωποι των οποίων τα έσοδα, αλλά και το μορφωτικό επίπεδο, κυμαίνονται σε μια μάλλον χαμηλή κλίμακα.
Και ακόμη ένα ενδιαφέρον κατά την άποψή μας στατιστικό στοιχείο είναι εκείνο που αναφέρει ότι το ποσοστό των παιδιών εκείνων που ασκούνται συστηματικά (στην παιδική τους ηλικία) μειώνεται όσο περισσότερο τα παιδιά αυτά πλησιάζουν προς την ενηλικίωσή τους. Μην ξεχνάτε ότι κανείς δεν θεωρείται τόσο μεγάλος ώστε να μην μπορεί να ασκηθεί, εκτός φυσικά αν οι εντολές του θεράποντος γιατρού του είναι αντίθετες.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις να θυμάστε ότι, εν κατακλείδι, η σωματική άσκηση κρατά τους μύες μας εύκαμπτους, μας βοηθάει να χάσουμε βάρος μέσω της καύσης θερμίδων, μας φτιάχνει τη διάθεση προκαλώντας μας το αίσθημα της ευεξίας, πολεμά το πρήξιμο και τους πόνους των αρθρώσεων, ενώ όσο περισσότερο δυνατούς μας κάνει, τόσο περισσότερο ανεξάρτητους και ικανούς να αυτοεξυπηρετηθούμε μας καθιστά.
Αν λοιπόν, ακόμη και αν ποτέ πριν δεν είχατε σκεφθεί να γυμναστείτε –συστηματικά, ακόμα καλύτερα- ξεκινήστε σήμερα κιόλας και θα δείτε τα άμεσα αποτελέσματα και οφέλη, στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου σας, στην αύξηση της ενέργειας και της δύναμης που θα νοιώσετε, στη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση που θα αισθανθείτε. Εμείς, έχουμε να σας παροτρύνουμε και να σας «συμβουλεύσουμε» ως εξής:
Βάλτε τη σωματική άσκηση στη ζωή σας από σήμερα κιόλας, «για το καλό σας»!